London i bilder!

Vad är en helg i London...

...Helt helt helt underbar.



Ditvägen...                                    Hemvägen... de e trevligt resesällskap jag har.






Vi har börjat tröttna ganska mycket på att man bara står och ler framför kameran på alla kort så vi improviserade lite...


Men några såna bilder måste man ha också, här vid Buckingham Palace.


En mysig park inte långt ifrån Buckingham Palace hittade vi också, Green Park om jag inte kommer ihåg fel de va massor med fåglar och ekorrar där i alla fall...


Första kvällen spenderade vi på en musikal såklart. Den här gånen såg vi Wicked. Riktig bra!


I lördags gick vi och myste på Notting Hill marknaden på Portobello Road. Så mysigt, och två tavlor lyckades jag inhandla också, längtar tills jag har mitt egna ställe att hänga upp dom i :)


Sen hamnade vi ju i lite mindre trevligheter också. Denna syn mötes vi av när vi klev uppför trappan på Oxford Circus för att shoppa... kan säga att det inte blev så mycket shopping just då och poliserna på bilden var långt ifrån de enda.

Det var tydligen en kvartsmiljon demonstranter i stan. Som tur var så va inte alla på Oxfortd Street och som tur va så va inte alla lika vandaliserings benägna som de på Oxford Street. Dock tog det en timme att ta oss hem med tunnelbanan till hostelet som det annars tog 10 minuter att åka till pågrund av vandalisering av tåget tag och diverse demonstrations förhinder...


Men vi avslutade helgen glada och nöjda med en bit mat och många shoppingpåsar rikare på söndagen i alla fall :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0