Någon som vill byta grannar?

Ibland förstår jag verkligen inte hur andra människor tänker.

Visst att man kan väsnas ibland och inte riktigt tänka på att de kanske hörs... men kom igen.

De som har pratat med mig på skype vet hur lyhört det är här. Går det förbi någon utanför min dörr och pratar i normalt tonläge så låter det som personen sitter bredvid mig. Enligt mig borde resten av de boende i denna Hall höra det också, eller jag kanske har fel?

Men nu, klockar är midnatt här, så befinner sig ett stort antal av mina grannar i köket (vilket är rummet bredvid mig) med någon typ av boll eller liknande som tydligen studsar väldigt bra... behöver jag säga mer. Jag tror desutom att det är någonting annat som dunsar in i väggarna med jämna mellanrum tillsammans med gälla tjejskrik och diverse höga rop och skrik.

Brittiska ungdomar verkar inte ha så mycket till respekt om jag får säga så... Efter att veta hur "köket" (som vi kallar sopprummet) och hallen ser ut konstant även om en städerska kommer och städar dagligen och hur ljudvolymerna brukar ligga, framförallt efter 12 så kan jag faktiskt säga det och känna mig ganska säker på min sak. Visst svenskar är inga änglar men de har fan så mycket mer respekt för sin omgivning.

Slutsats: Jag kommer inte sakna mina grannar här när jag åker hem till Sverige i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0